Migraine

Ongeveer 1 op de 11 mensen heeft regelmatig last van Migraine. Meer dan de helft van hen weet niet wat de oorzaak is van deze Migraine aanvallen. Vaak grijpt men daarom naar farmaceutische symptoombestrijders, terwijl je in een aantal stappen vaak de oorzaak van de Migraine kunt opsporen en de oplossing vind om Migraine in de toekomst te verminderen of voorkomen.

Dit artikel over Migraine behandeld:

  • Migraine
  • Wie is gevoelig voor Migraine?!
  • Farmacie is het Nie!
  • Vetarme voeding helpt Migraine voorkomen!
  • Ontspanning tegen Migraine
  • Gember tegen Migraine
  • Vitamines tegen Migraine
  • Therapieën tegen Migraine
  • Meer informatie over Migraine!

Wie is gevoelig voor Migraine?!

Circa 1 op de 6 vrouwen en 1 op de 16 mannen heeft last van Migraine. De mate waarin verschilt sterk. Even als de tijd die een Migraine aanval aanhoudt.

Wanneer je gevoelig bent voor Migraine, ontdek je dat meestal tussen je tiende en dertigste levensjaar. Ben je gevoelig voor Migraine, zul je je levenlang alert moeten zijn op zaken die de trigger voor een Migraine aanval kunnen zijn.

De meest bekende Migraine Symptomen zijn hoofdpijn en vaak ook misselijkheid. Een klein percentage Migraine patiënten heeft ook last van de zogenoemde Migraine Aura.

Bij kinderen openbaart zich de Migraine trouwens niet altijd in hoofdpijn, maar kunnen de klachten zich ook concentreren rond buikpijn.

Er wordt verondersteld dat erfelijke aanleg een rol speelt bij het krijgen van Migraine. Dit zegt meer over de gevoeligheid voor Migraine dan dat je het ook daadwerkelijk krijgt. Daarvoor moet eerst de trigger worden overgehaald om het proces in gang te zetten. Wanneer je dit weet te voorkomen hoef je dus geen Migraine te krijgen, ook al heb je er erfelijke aanleg voor.

Onderzoek heeft aangetoond dat vooral mensen met een grote prestatiedrang vaker last van Migraine hebben.

Farmacie is het Nie!

Veel mensen gebruiken medicijnen tegen de Migraine. Helaas is dit niet de oplossing, maar een tijdelijke symptoombestrijding. De medicijnen vernauwen meestal de bloedvaten in het hoofd, waardoor de hoofdpijn afneemt. Wanneer de medicijnen zijn uitgewerkt, verwijden de bloedvaten zich weer. En dit vaak nog meer dan voorheen, waardoor een nieuwe Migraine aanval kan ontstaan. Door de farmacie kom je dan dus in een negatieve vicieuze cirkel terecht.

Vetarme voeding helpt Migraine voorkomen!

Uit een onderzoek waarbij Migraine patiënten gedurende 8 weken een zeer vetarm dieet volgden, bleek dat de Migraine in deze groep met 40% afname. Ook nam de heftigheid van de Migraine af.

Dit Amerikaanse onderzoek is uitgevoerd in een groep van 54 mensen die gedurende de 8 weken van het onderzoek slechts 10 tot 15 procent van hoeveelheid vet aten als zij normaal waren. De deelnemers hadden gemiddeld 40% minder vaak Migraine. In tweederde van de gevallen was de Migraine minder intensief. Ook duurden de Migraine aanvallen met 30% van voorheen, veel minder lang. Het gebruik van Migraine medicijnen nam met bijna 75 procent af en reduceerde tot nog maar 28 procent.

De onderzoekers denken dat de afname van de Migraine aanvallen wordt bewerkstelligd omdat de bloedvaten soepeler blijven. Een vetrijk dieet geeft verharding van de bloedvaten.

Een ander onderzoek wees uit dat vooral de verzadigde vetzuren een nadelig effect op de soepelheid van de bloedvaten hebben. Onverzadigde vetzuren daarentegen blijken ook een positief effect te hebben op het voorkomen van Migraine.

Verzadigde vetzuren, die je dus beter kunt vermijden ter preventie van Migraine zitten vooral in vlees en zuivel. Onverzadigde vetzuren vind je vooral in olijfolie, vette vis, lijnzaad en walnoten. Dus kun je dus prima ter preventie van Migraine aan je menu toevoegen.

Ontspanning tegen Migraine

Stress is een belangrijke trigger voor Migraine. Je kunt stress hebben van bijvoorbeeld een hoge werkdruk of hoge verwachtingen op je werk of op school. Maar je kunt ook stress hebben van een ongelukkige relatie.

Onderzoek heeft aangetoond dat vooral mensen met een grote prestatiedrang vaker last van Migraine hebben. Met deze prestatiedrang leg je jezelf stress op.

In India heeft men een onderzoek uitgevoerd onder Migraine patiënten en hen vijf dagen per week yoga oefeningen laten doen. Het aantal Migraine aanvallen nam significant af en ook de duur en de heftigheid van de Migraine namen significant af.

Om je te ontspannen kun je naast yoga ook mediteren of ademhalingsoefeningen doen. Maar ook een flinke boswandeling of andere activiteiten die je helpen ontspannen kunnen je helpen om de kans op Migraine te verkleinen.

Gember tegen Migraine

Gember is een middel dat kan worden ingezet om misselijkheid bij Migraine te verminderen. Er zijn echter ook steeds meer aanwijzingen dat gember ook tegen Migraine zelf helpt. In gember zitten namelijk bepaalde stoffen die een positief effect hebben op de vermindering van Migraine.

Gember kun je vers verwerken in bijvoorbeeld een vers gejuict sap. Maar je kunt ook verse gemberthee zetten.

Vitamines tegen Migraine

Een tekort aan vitamines kan Migraine in de hand werken. Onderzoek heeft aangetoond dat een gebrek aan Vitamine B2 vaak voorkomt bij Migraine patiënten. Maar ook de vitaminen B5, C en E spelen een belangrijke rol.

Therapieën tegen Migraine

Verschillende natuurgeneeskundige therapieën hebben methoden ontwikkeld die helpen bij een Migraine aanval of helpen om deze te voorkomen. Ook al zijn ze wellicht niet wetenschappelijk getoetst, vele mensen hebben aangegeven hier baat bij te hebben gehad.

Therapieën waar je naar zou kunnen kijken zijn:

  • Aroma Therapie: Om de Migraine symptomen te verlichten kun je een kompres met lavendel- en pepermuntolie gebruiken. De lavendelolie kun je ook onder je neus smeren wanneer je een Migraine aanval voelt opkomen. Ook kun je stomen met melisse, rozemarijn of majoraan. Dit stomen werkt ook preventief.
  • Ayurveda
  • Chinese Kruiden geneeskunde; De oorzaak wordt gezocht in een disbalans van maag en lever.
  • Homeopathie
  • Kruiden geneeskunde; Moederkruid is een belangrijk middel ter preventie.

Meer informatie over Migraine!

Het “Migraine Onder Controle” programma is met zijn kleine 100 pagina’s het meest uitgebreide boekwerk om regelmatig terugkerende migraine en hoofdpijn DEFINITIEF te genezen! Buiten een groot gedeelte aan informatie over migraine bevat het ook een zeer uitgebreid oefenprogramma met uitgebreide oefeningen om migraine snel en effectief onder controle te houden.

Andere interessante uitgaven over Migraine vind je de bibliotheek op deze site bij boeken over Migraine.

Wat Is Jouw Ervaring Met Migraine?

Heb jij ervaring met Migraine? Laat het hieronder even weten, wij lezen het graag.

Ontdek Het Nummer 1 Geheim van Mens & Gezondheid!

Wil je op de hoogte blijven van gezonde en vitale producten en wat je er allemaal mee kunt, meld je dan hieronder even aan en ontdek direct wat het nummer 1 geheim is van Mens & Gezondheid. Na aanmelding ontvang je ook onze infomails en blijf je op de hoogte. Onder aan iedere infomail kun je je weer afmelden. Je e-mailadres wordt uiteraard niet aan derden verstrekt. Wanneer je je nu aanmeldt ontvang je tevens nog een bonus als verrassing. Ik zie je aan de andere kant!

Dit is een artikel over Migraine!

The following two tabs change content below.
“In 1995 startte mijn zoektocht naar Maximale Vitaliteit. Het is mijn missie om de vele bijzondere wetenswaardigheden die ik ontdekte met zo veel mogelijk mensen te delen via onder andere deze site, zodat ook jij je voordeel er mee kunt doen! ” Bert Tijhoff, Royaal Vitaal Coach

Laatste berichten van Bert (toon alles)

Leave A Reply (No comments so far)

You must be logged in to post a comment.

No comments yet